NK Dammen Pupillen

Gepubliceerd op: 2021-07-11 19:41:58

Maandag 19 juli start het NK Dammen voor Pupillen in basisschool De Zeester in Monster. Het toernooi wordt geopend door wethouder Piet Vreugdenhill en duurt tot en met 24 juli. Monsternaar Stan van der Meer doet mee dankzij zijn vierde plek in de halve finale. Porter Richardson, ook uit Monster, doet ook mee. Hij heeft een keuzeplaats gekregen voor dit toernooi. Beiden zijn lid van de Monsterse Damvereniging. De beste drie van Nederland plaatsen zich voor het WJK Pupillen Algemeen 2021. Dit toernooi zal in het buitenland gehouden worden. Het toernooi is te volgen via de website www.jeugddammen.com.

Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2020-02-09 21:21:47

De jeugdleden van de Monsterse Damvereniging krijgt elke donderdag les van 18:30 tot 19:30 uur in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. Ze leren aan het begin van de avond tactiek, strategie en verschillende zetjes. Aan het einde van de les worden er partijtjes gedamd om het geleerde in de praktijk te kunnen brengen. Afgelopen week deden de broers Porter en Parker Richardson examen voor Wiersma-wit. Porter had maar één foutje en Parker bleef zelfs foutloos. Ze kregen hun diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers.

Er was ook succes voor Stan van der Meer. Hij won het provinciale jeugdkampioenschap. Meer weten over jeugddammen neem dan contact op met Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Damdiploma's behaald

Gepubliceerd op: 2019-10-05 11:32:06

Porter en Parker Richardson hebben de afgelopen tijd verschillende damtechnieken zoals de hielslag, meerslag en een plakker geleerd. Afgelopen week hebben ze examen gedaan voor het Van der Wal-diploma. Ze behaalde allebei een score van 95% en dit was ruim voldoende om te slagen. Ze kregen hun diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

oudere berichten