Stan van der Meer geplaatst voor NK dammen

Gepubliceerd op: 2024-04-20 13:58:45

Twee jeugdleden van de Monsterse Damvereniging, Porter Richardson en Stan van der Meer, deden onlangs mee aan de halve finale van het Nederlands damkampioenschap voor aspiranten (tot 16 jaar). Beide in een andere halve finale groep. Porter Richardson behaalde 7 punten uit 7 wedstrijden. Precies evenveel punten als Cas Schaapveld. Zij moesten een spannende barrage spelen voor één NK-ticket. Porter won de eerste barragepartij van Cas, maar verloor hierna barragepartij twee en drie en greep hierdoor net naast een NK-ticket. Stan van der Meer ging het beter af in zijn groep. Hij behaalde 10 punten uit 7 wedstijden en ging met een bronzen mediale en een NK-ticket naar huis. Van 6 t/m 11 mei doet Stan mee aan de finale van het NK dammen voor aspiranten.

Damdiploma’s uitgereikt

Gepubliceerd op: 2023-12-10 20:47:39

Afgelopen week werden er meerdere diploma’s uitgereikt bij de Monsterse Damvereniging. Zowel Sep Schrijber als Tijmen Dal hebben succesvol het diploma Combineren-1 behaald. Bijna alle opgaven van het examen werden foutloos gemaakt. Ze zijn nu in staat om leuke slagzetjes op het dambord uit te halen. Ze gaan nu verder met Combineren-2, nog moeilijkere slagzetjes. Ze ontvingen een luid applaus van hun ouders, broers en de aanwezige dammers. De uitreiking werd verzorgd door trainer Frans Boers geflankeerd door Gilles van Winkel en Wil van Hagen.

Dat je nooit te oud bent om een diploma te behalen bewees Jan de Kok. Hij behaalde diploma ‘De Eerste Zet’. Jan de Kok zette de goede lijn door diezelfde avond in de onderlinge competitie zijn eerste wedstrijdpunt van dit seizoen te behalen door remise te spelen tegen Wil van Hagen.

Ook interesse? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011 of kom eens langs. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

N.K. dammen voor welpen

Gepubliceerd op: 2023-05-31 19:32:46

Op zaterdag 20 mei heeft Sep Schrijber, nog maar net 8 jaar en een nieuw damtalent van de Monsterse Damvereniging, meegedaan aan het NK dammen voor welpen (t/m 10 jaar) in Nieuwerbrug aan de Rijn. Zijn damtrainer Frans Boers en zijn ouders waren daarbij aanwezig dat was wel nodig om hem te steunen. Sep, die erg nerveus was, liet de eerste partij in gewonnen stand lopen en verloor. De tweede partij ging wat beter en behaalde hij remise, dus de spanning was er een beetje af. Daarna won hij en verloor hij nog een partij voor de pauze. Na de pauze ging het een stuk beter wist hij driemaal achter elkaar te winnen. In deze partijen haalde hij enkele slagzetjes eruit die hij heeft geleerd. Toen stond hij op plaats tien van 34 deelnemers. De laatste ronde speelde hij wel een goede partij, maar zijn tegenstander was sterker en verloor Sep. Door dit resultaat eindigde hij op plaats 15 van de 34 deelnemers. Dat is een heel goede prestatie. Nu gaan we weer volop trainen om volgend jaar bij de top te komen. De damtrainer heeft er alle vertrouwen in.

oudere berichten