Wiersma-zwart diploma voor Jarod Pakvis

Gepubliceerd op: 2018-11-20 09:34:39

Jarod Pakvis van de Monsterse Damvereniging heeft met goed gevolg het Wiersma-zwart examen afgelegd. Hij ontving het Wiersma-zwart diploma afgelopen donderdag en gaat nu verder voor Sijbrands-wit.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Stan van der Meer op WK jeugddammen

Gepubliceerd op: 2018-11-03 15:34:21

Afgelopen week vond het jeugdwereldkampioenschap dammen in Wit-Rusland plaats. Stan van der Meer had zich hiervoor geplaatst door tweede te worden op het Nederlands kampioenschap voor welpen. Hij ging samen met zijn vader en de andere Nederlandse deelnemers gemotiveerd op weg naar Wit-Rusland.

Het jeugdwereldkampioenschap dammen in de categorie welpen was sterk bezet met vooral veel spelers uit Oost-Europa aangevuld met sterke Mongoliërs en Chinezen. Er werden 9 wedstrijden gespeeld volgens het Zwitsers systeem. Bij dit systeem krijg je elke ronde een tegenstander die evenveel punten heeft als jou. Op sommige dagen moesten er twee partijen worden gespeeld en sommige partijen duurden meer dan vier uur. Een zware opgave voor Stan van der Meer die tegen veel Wit-Russen moest dammen. Tussendoor was er op donderdag sneldammmen. Klik hier voor uitslag van het sneldammen.

De Rus Aisen Egorov werd kampioen met 17 punten, tweede werd de Chinees met Mingxuan Xu met 15 punten en derde de Est Priit Lokotar met 12 punten. Stan wist zijn laatste twee partijen te winnen en kwam op 9 punten. Hiermee werd hij 20ste van de 30 deelnemers. Een mooie prestatie op zijn eerst jeugdwereldkampioenschap.

Stan van der Meer op EK jeugddammen

Gepubliceerd op: 2018-08-13 17:26:01

Van 1 augustus tot en met 9 augustus vond in de Litouwse stad Vilnius het EK jeugddammen plaats. Stan van de Meer uit Monster had zich hiervoor geplaatst door tweede te worden op het NK dammen voor welpen afgelopen mei. Dagelijks verscheen er een verslag van belevenissen van de Nederlandse deelnemers op Jeugddammen.com.

Stan voor aanvang van zijn partij tegen landgenoot Matheo.

Stan van der Meer kwam goed uit de startblokken en speelde de eerste wedstrijd remise tegen een sterke tegenstander uit Oekraïne naar ruim twee uur dammen. Stan won in totaal drie keer, speelde drie keer remise en verloor drie keer. Hiermee werd hij keurig 14de van 28 Europese welpen. Alle uitslagen en de volledige eindstand staan op Toernooibase.

Er waren in Vilnius ook nog twee damtoernooien met verkorte bedenktijd: Rapid (15 minuten per persoon) en Blitz (5 minuten per persoon). Bij beide toernooien eindigden hij in de middenmoot. Bij het Rapid werd hij 32ste van de 51 deelnemers met acht punten. Bij Blitz werd hij 20ste van de 52 deelnemers met tien punten.

De Monsterse Damvereniging start het nieuwe seizoen op donderdag 6 september. De jeugdtraining begint om 18:30 in Dorpshuis het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. Iedereen die meer wil weten, mag vrijblijvend langskomen om kennis te maken met de damsport.

oudere berichten