Stan van der Meer negende op NK dammen

Gepubliceerd op: 2019-05-05 12:31:49

Van maandag 29 april t/m zaterdag 4 mei vond in Den Haag het NK dammen voor pupillen (10 t/m 13 jaar) plaats. De 10-jarige Stan van der Meer uit Monster was een van de achttien geplaatste deelnemers(sters). In de eerste ronde tegen Anthony Maidman had Stan een goede stand opgebouwd, totdat hij een forcing over het hoofd zag die hem een schijf en de partij koste. Een slecht begin van het toernooi, maar Stan kon als lokale favoriet op genoeg steun rekenen van supporters die deze week langskwamen. Op dag twee stond er een dubbele ronde op het programma en Stan speelde solide en behaalde twee remises. In ronde vier stond hij constant onder druk van Daniƫl Boxum, maar hij gaf geen krimp en verliet met een punt de speelzaal. In de ochtendronde van dag vier speelde hij een gelijkwaardige remise tegen Luca Smit. In de middagronde miste Bert-Jan Kortleven een winnende damcombinatie en enkele zetten later gaf hij op, nadat Stan een schijf voorstond met de dreiging om een tweede schijf te winnen. De opwaartse lijn trok hij door in de zevende ronde te winnen van Wilmer Oostindjer. De laatste ronde verloor hij van Nederlands kampioen Ronald Kreeft. Stan van der Meer eindigde met acht punten uit acht partijen op de negende plaats.

Meer informatie over het NK en foto's kunnen worden gevonden op de toernooiwebsite.

Stan van der Meer links vooraan tijdens het sneldammen.

Damdiploma voor Daniqu Leque

Gepubliceerd op: 2019-03-16 12:33:50

Afgelopen week deed Daniqu Leque examen voor Wiersma-wit. Van de 39 opgaven had hij er 36 goed, hierdoor is hij ruimschoot geslaagd voor het examen. Afgelopen donderdag kreeg hij het diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers. De jeugdleden Parker, Porter en Dylan leren verschillende soorten slagzetjes en zijn hard op weg om binnenkort examen te mogen doen voor hun eerste damdiploma. Stan en Jarod proberen zich te plaatsen voor het NK-pupillen. Bij Jarod zat het tegen en hij is na vier wedstrijden nog puntloos. Stan behaalde zes punten en staat op de vijfde plaats. Zaterdag 23 maart zijn de laatste drie wedstrijden en de beste vijf plaatsen zich voor het NK.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Wiersma-zwart diploma voor Jarod Pakvis

Gepubliceerd op: 2018-11-20 09:34:39

Jarod Pakvis van de Monsterse Damvereniging heeft met goed gevolg het Wiersma-zwart examen afgelegd. Hij ontving het Wiersma-zwart diploma afgelopen donderdag en gaat nu verder voor Sijbrands-wit.

oudere berichten