NK voor pupillen wekt interesse in dammen

Gepubliceerd op: 2021-09-25 19:03:12

Nadat het NK voor pupillen bij basisschool De Zeester in Monster was gehouden, ging Bram van der Dool regelmatig kijken hoe het bij de jeugddammers van de Monsterse Damverenging aan toe gaat. Hij had al gauw in de gaten dat je eerst moest nadenken en dan pas moest zetten. Op de vraag of hij dammen leuk vindt antwoorde hij: “Ja!”.

Na overleg in Het Vrondel met zijn moeder heeft Frans Boers verteld hoe het gaat. Eerst krijg hij les uit het boek van Tamme van der Let, dat hij inmiddels al uit heeft. Inmiddels is hij al bezig met deel 2. Na de les uit het boek volgt nog een partij dammen. Tussen de damlessen door mag er ook huiswerk worden gemaakt, maar dat is niet verplicht.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

NK Dammen Pupillen

Gepubliceerd op: 2021-07-11 19:41:58

Maandag 19 juli start het NK Dammen voor Pupillen in basisschool De Zeester in Monster. Het toernooi wordt geopend door wethouder Piet Vreugdenhill en duurt tot en met 24 juli. Monsternaar Stan van der Meer doet mee dankzij zijn vierde plek in de halve finale. Porter Richardson, ook uit Monster, doet ook mee. Hij heeft een keuzeplaats gekregen voor dit toernooi. Beiden zijn lid van de Monsterse Damvereniging. De beste drie van Nederland plaatsen zich voor het WJK Pupillen Algemeen 2021. Dit toernooi zal in het buitenland gehouden worden. Het toernooi is te volgen via de website www.jeugddammen.com.

Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2020-02-09 21:21:47

De jeugdleden van de Monsterse Damvereniging krijgt elke donderdag les van 18:30 tot 19:30 uur in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. Ze leren aan het begin van de avond tactiek, strategie en verschillende zetjes. Aan het einde van de les worden er partijtjes gedamd om het geleerde in de praktijk te kunnen brengen. Afgelopen week deden de broers Porter en Parker Richardson examen voor Wiersma-wit. Porter had maar één foutje en Parker bleef zelfs foutloos. Ze kregen hun diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers.

Er was ook succes voor Stan van der Meer. Hij won het provinciale jeugdkampioenschap. Meer weten over jeugddammen neem dan contact op met Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

oudere berichten