Daniqu haalt damdiploma & jeugdsucces in Reeuwijk

Gepubliceerd op: 2017-11-27 16:43:14

Op 16 november kreeg ons jeugdlid Daniqu Leque zijn van der Wal-diploma uitgereikt in het bijzijn van zijn vader en moeder. Nadat hij eerst Tamme van der Let deel 1 en 2 heeft geleerd en daarna de Van der Wal-map wekelijks heeft door genomen heeft hij afgelopen week examen gedaan. Hij behaalde alle punten zonder één fout te maken. Een knappe prestatie!
Nu gaat Daniqu verder voor Wiersma wit en daarna Wiersma zwart.

Drie andere jeugdleden van onze vereniging deden op 18 november mee aan het jeugddamtoernooi in Reeuwijk. Mickey Hu en Stan van der Meer zaten bij elkaar in de groep. Mickey behaalde vijf punten en een achtste plaats, Stan behaalde veertien punten en werd hiermee tweede. Dit leverde hem een mooie beker op. Voor Jarod Pakvis was het zijn eerste individuele toernooi. Hij begon gelijk al met winst en na vijf partijen had hij al acht punten.
Na de pauze haalde hij nog twee punten en bereikte hij een vijfde plaats.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Stan in actie op NK welpen

Gepubliceerd op: 2017-07-20 10:09:42

Op zaterdag 27 mei was het NK dammen voor welpen in Hoogeveen. Stan van der Meer had zich via de voorronde geplaatst voor de finale. Het was heel mooi weer (28 graden), feitelijk te mooi om te dammen. Hij begon met winst. Hierna verloor hij twee keer, daarna won hij weer en speelde een keer remise. Toen kwamen drie dames uit Scheveningen om hem te supporten. Dit werkte want hij won twee keer achter elkaar. De laatste twee partijen verloor hij tegen de toppers. Hij heeft een goede prestatie geleverd met 9 punten uit 9 partijen en werd toevallig ook negende van de twintig deelnemers. Daar mag hij best trots op zijn! want de meeste tegenstander waren een of twee jaar ouder. De begeleiders: zijn vader Edwin van der Meer en Frans Boers hebben ook een superdag gehad.

Stan van der Meer plaats zich voor finale NK!

Gepubliceerd op: 2017-04-01 18:42:32

Zaterdag 1 april deed ons jeugdlid Stan van der Meer mee aan de halve finale van het Nederlands kampioenschap voor welpen. Ter voorbereiding heeft hij de afgelopen weken les gehad van jeugdtrainer Frans Boers en geleerd om met een wedstrijdklok te spelen. Stan won in zijn poule zes wedstrijden en verloor er twee. Hij werd hierdoor met twaalf punten gedeeld eerste. In de daaropvolgende barrage moest hij zijn meerdere erkennen in Luca Smit en Arjan Lagerwij. Stan van der Meer is op derde plaats geëindigd. Hierdoor heeft hij zich geplaatst voor de finale van het NK!

oudere berichten