Stan van der Meer op EK jeugddammen

Gepubliceerd op: 2018-08-13 17:26:01

Van 1 augustus tot en met 9 augustus vond in de Litouwse stad Vilnius het EK jeugddammen plaats. Stan van de Meer uit Monster had zich hiervoor geplaatst door tweede te worden op het NK dammen voor welpen afgelopen mei. Dagelijks verscheen er een verslag van belevenissen van de Nederlandse deelnemers op Jeugddammen.com.

Stan voor aanvang van zijn partij tegen landgenoot Matheo.

Stan van der Meer kwam goed uit de startblokken en speelde de eerste wedstrijd remise tegen een sterke tegenstander uit Oekraïne naar ruim twee uur dammen. Stan won in totaal drie keer, speelde drie keer remise en verloor drie keer. Hiermee werd hij keurig 14de van 28 Europese welpen. Alle uitslagen en de volledige eindstand staan op Toernooibase.

Er waren in Vilnius ook nog twee damtoernooien met verkorte bedenktijd: Rapid (15 minuten per persoon) en Blitz (5 minuten per persoon). Bij beide toernooien eindigden hij in de middenmoot. Bij het Rapid werd hij 32ste van de 51 deelnemers met acht punten. Bij Blitz werd hij 20ste van de 52 deelnemers met tien punten.

De Monsterse Damvereniging start het nieuwe seizoen op donderdag 6 september. De jeugdtraining begint om 18:30 in Dorpshuis het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. Iedereen die meer wil weten, mag vrijblijvend langskomen om kennis te maken met de damsport.

Zilver voor Stan van der Meer op NK dammen

Gepubliceerd op: 2018-05-13 12:22:09

Stan van der Meer van de Monsterse Damvereniging heeft zaterdag 12 mei in Hoogeveen het zilver behaald op het Nederlands Kampioenschap dammen voor welpen. Stan had na 9 wedstrijden 14 punten bij elkaar gedamd. De start van zijn toernooi was matig. In de eerste ronde verloor hij van Matheo Boxum. In de tweede wedstrijd kwam hij niet verder dan remise. Hierna was hij warmgedraaid en won bijna alle wedstrijden die volgde. Alleen Yuri Derks kon hem nog een puntje afhandig maken. Het goud was voor Matheo Boxum uit Emmeloord met 15 punten en het brons voor Yuri Derks uit Dongen met 12 punten.

V.l.n.r Yuri, Matheo, Stan en hierachter voormalig Wereldkampioene Natalia Sadowska.

Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2018-04-04 18:51:16

De afgelopen maanden hebben de jeugdleden van de Monsterse Damvereniging hard getraind onder begeleiding van jeugdleider Frans Boers. Op 14 maart 2018 was het moment dat de goed voorbereide Jarod Pakvis en Stan van der Meer het damexamen mochten maken. Jarod had 36 opgaven van de 39 goed gemaakt en is hiermee ruimschoots voor Wiersma-wit geslaagd. Stan van der Meer deed examen voor Sijbrands-wit. Hij had 34 van de 37 opgaven goed gemaakt. Ze kregen hun diploma op 29 maart 2018 uit handen van jeugdleider Frans Boers en Nel Lindhout.

Meer weten over dammen? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

oudere berichten