Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2018-04-04 18:51:16

De afgelopen maanden hebben de jeugdleden van de Monsterse Damvereniging hard getraind onder begeleiding van jeugdleider Frans Boers. Op 14 maart 2018 was het moment dat de goed voorbereide Jarod Pakvis en Stan van der Meer het damexamen mochten maken. Jarod had 36 opgaven van de 39 goed gemaakt en is hiermee ruimschoots voor Wiersma-wit geslaagd. Stan van der Meer deed examen voor Sijbrands-wit. Hij had 34 van de 37 opgaven goed gemaakt. Ze kregen hun diploma op 29 maart 2018 uit handen van jeugdleider Frans Boers en Nel Lindhout.

Meer weten over dammen? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Daniqu haalt damdiploma & jeugdsucces in Reeuwijk

Gepubliceerd op: 2017-11-27 16:43:14

Op 16 november kreeg ons jeugdlid Daniqu Leque zijn van der Wal-diploma uitgereikt in het bijzijn van zijn vader en moeder. Nadat hij eerst Tamme van der Let deel 1 en 2 heeft geleerd en daarna de Van der Wal-map wekelijks heeft door genomen heeft hij afgelopen week examen gedaan. Hij behaalde alle punten zonder één fout te maken. Een knappe prestatie!
Nu gaat Daniqu verder voor Wiersma wit en daarna Wiersma zwart.

Drie andere jeugdleden van onze vereniging deden op 18 november mee aan het jeugddamtoernooi in Reeuwijk. Mickey Hu en Stan van der Meer zaten bij elkaar in de groep. Mickey behaalde vijf punten en een achtste plaats, Stan behaalde veertien punten en werd hiermee tweede. Dit leverde hem een mooie beker op. Voor Jarod Pakvis was het zijn eerste individuele toernooi. Hij begon gelijk al met winst en na vijf partijen had hij al acht punten.
Na de pauze haalde hij nog twee punten en bereikte hij een vijfde plaats.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Stan in actie op NK welpen

Gepubliceerd op: 2017-07-20 10:09:42

Op zaterdag 27 mei was het NK dammen voor welpen in Hoogeveen. Stan van der Meer had zich via de voorronde geplaatst voor de finale. Het was heel mooi weer (28 graden), feitelijk te mooi om te dammen. Hij begon met winst. Hierna verloor hij twee keer, daarna won hij weer en speelde een keer remise. Toen kwamen drie dames uit Scheveningen om hem te supporten. Dit werkte want hij won twee keer achter elkaar. De laatste twee partijen verloor hij tegen de toppers. Hij heeft een goede prestatie geleverd met 9 punten uit 9 partijen en werd toevallig ook negende van de twintig deelnemers. Daar mag hij best trots op zijn! want de meeste tegenstander waren een of twee jaar ouder. De begeleiders: zijn vader Edwin van der Meer en Frans Boers hebben ook een superdag gehad.

oudere berichten