Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2020-02-09 21:21:47

De jeugdleden van de Monsterse Damvereniging krijgt elke donderdag les van 18:30 tot 19:30 uur in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. Ze leren aan het begin van de avond tactiek, strategie en verschillende zetjes. Aan het einde van de les worden er partijtjes gedamd om het geleerde in de praktijk te kunnen brengen. Afgelopen week deden de broers Porter en Parker Richardson examen voor Wiersma-wit. Porter had maar één foutje en Parker bleef zelfs foutloos. Ze kregen hun diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers.

Er was ook succes voor Stan van der Meer. Hij won het provinciale jeugdkampioenschap. Meer weten over jeugddammen neem dan contact op met Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Damdiploma's behaald

Gepubliceerd op: 2019-10-05 11:32:06

Porter en Parker Richardson hebben de afgelopen tijd verschillende damtechnieken zoals de hielslag, meerslag en een plakker geleerd. Afgelopen week hebben ze examen gedaan voor het Van der Wal-diploma. Ze behaalde allebei een score van 95% en dit was ruim voldoende om te slagen. Ze kregen hun diploma uitgereikt van jeugdleider Frans Boers.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Stan van der Meer negende op NK dammen

Gepubliceerd op: 2019-05-05 12:31:49

Van maandag 29 april t/m zaterdag 4 mei vond in Den Haag het NK dammen voor pupillen (10 t/m 13 jaar) plaats. De 10-jarige Stan van der Meer uit Monster was een van de achttien geplaatste deelnemers(sters). In de eerste ronde tegen Anthony Maidman had Stan een goede stand opgebouwd, totdat hij een forcing over het hoofd zag die hem een schijf en de partij koste. Een slecht begin van het toernooi, maar Stan kon als lokale favoriet op genoeg steun rekenen van supporters die deze week langskwamen. Op dag twee stond er een dubbele ronde op het programma en Stan speelde solide en behaalde twee remises. In ronde vier stond hij constant onder druk van Daniël Boxum, maar hij gaf geen krimp en verliet met een punt de speelzaal. In de ochtendronde van dag vier speelde hij een gelijkwaardige remise tegen Luca Smit. In de middagronde miste Bert-Jan Kortleven een winnende damcombinatie en enkele zetten later gaf hij op, nadat Stan een schijf voorstond met de dreiging om een tweede schijf te winnen. De opwaartse lijn trok hij door in de zevende ronde te winnen van Wilmer Oostindjer. De laatste ronde verloor hij van Nederlands kampioen Ronald Kreeft. Stan van der Meer eindigde met acht punten uit acht partijen op de negende plaats.

Meer informatie over het NK en foto's kunnen worden gevonden op de toernooiwebsite.

Stan van der Meer links vooraan tijdens het sneldammen.

oudere berichten