Zilver voor Stan van der Meer op NK dammen

Gepubliceerd op: 2018-05-13 12:22:09

Stan van der Meer van de Monsterse Damvereniging heeft zaterdag 12 mei in Hoogeveen het zilver behaald op het Nederlands Kampioenschap dammen voor welpen. Stan had na 9 wedstrijden 14 punten bij elkaar gedamd. De start van zijn toernooi was matig. In de eerste ronde verloor hij van Matheo Boxum. In de tweede wedstrijd kwam hij niet verder dan remise. Hierna was hij warmgedraaid en won bijna alle wedstrijden die volgde. Alleen Yuri Derks kon hem nog een puntje afhandig maken. Het goud was voor Matheo Boxum uit Emmeloord met 15 punten en het brons voor Yuri Derks uit Dongen met 12 punten.

V.l.n.r Yuri, Matheo, Stan en hierachter voormalig Wereldkampioene Natalia Sadowska.

Damdiploma's voor de jeugd

Gepubliceerd op: 2018-04-04 18:51:16

De afgelopen maanden hebben de jeugdleden van de Monsterse Damvereniging hard getraind onder begeleiding van jeugdleider Frans Boers. Op 14 maart 2018 was het moment dat de goed voorbereide Jarod Pakvis en Stan van der Meer het damexamen mochten maken. Jarod had 36 opgaven van de 39 goed gemaakt en is hiermee ruimschoots voor Wiersma-wit geslaagd. Stan van der Meer deed examen voor Sijbrands-wit. Hij had 34 van de 37 opgaven goed gemaakt. Ze kregen hun diploma op 29 maart 2018 uit handen van jeugdleider Frans Boers en Nel Lindhout.

Meer weten over dammen? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

Daniqu haalt damdiploma & jeugdsucces in Reeuwijk

Gepubliceerd op: 2017-11-27 16:43:14

Op 16 november kreeg ons jeugdlid Daniqu Leque zijn van der Wal-diploma uitgereikt in het bijzijn van zijn vader en moeder. Nadat hij eerst Tamme van der Let deel 1 en 2 heeft geleerd en daarna de Van der Wal-map wekelijks heeft door genomen heeft hij afgelopen week examen gedaan. Hij behaalde alle punten zonder één fout te maken. Een knappe prestatie!
Nu gaat Daniqu verder voor Wiersma wit en daarna Wiersma zwart.

Drie andere jeugdleden van onze vereniging deden op 18 november mee aan het jeugddamtoernooi in Reeuwijk. Mickey Hu en Stan van der Meer zaten bij elkaar in de groep. Mickey behaalde vijf punten en een achtste plaats, Stan behaalde veertien punten en werd hiermee tweede. Dit leverde hem een mooie beker op. Voor Jarod Pakvis was het zijn eerste individuele toernooi. Hij begon gelijk al met winst en na vijf partijen had hij al acht punten.
Na de pauze haalde hij nog twee punten en bereikte hij een vijfde plaats.

Kom gerust een keer langs om te kijken of dammen ook iets voor u of uw kind is. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met jeugdleider Frans Boers 0174-245011. We dammen elke donderdagavond in Dorpshuis Het Vrondel in Ter Heijde aan Zee. De jeugd begint om 18:30 en de senioren beginnen om 19:30.

oudere berichten