Monsterse damvereniging

Damdiploma’s uitgereikt

Gepubliceerd op: 2023-12-10 20:39:14

Afgelopen week werden er meerdere diploma’s uitgereikt bij de Monsterse Damvereniging. Zowel Sep Schrijber als Tijmen Dal hebben succesvol het diploma Combineren-1 behaald. Bijna alle opgaven van het examen werden foutloos gemaakt. Ze zijn nu in staat om leuke slagzetjes op het dambord uit te halen. Ze gaan nu verder met Combineren-2, nog moeilijkere slagzetjes. Ze ontvingen een luid applaus van hun ouders, broers en de aanwezige dammers. De uitreiking werd verzorgd door trainer Frans Boers geflankeerd door Gilles van Winkel en Wil van Hagen.

Dat je nooit te oud bent om een diploma te behalen bewees Jan de Kok. Hij behaalde diploma ‘De Eerste Zet’. Jan de Kok zette de goede lijn door diezelfde avond in de onderlinge competitie zijn eerste wedstrijdpunt van dit seizoen te behalen door remise te spelen tegen Wil van Hagen. Geen enkele dammer is nu meer puntloos. In de onderlinge is Herman Vroom de nieuwe koploper door een overwinning op Jan Molhoek. Er wordt elke donderdagavond in Dorpshuis “Het Vrondel” gedamd. Jeugd vanaf 18:30 en senioren vanaf 19:30 uur.

Uitnodiging: Bingo avond

Gepubliceerd op: 2023-11-26 13:46:39

Talha Majeed beste sneldammer

Gepubliceerd op: 2023-11-26 12:58:45

Donderdag 23 november waren diverse club- en huisdammers afgekomen op het sneldamtoernooi bij de Monsterse Damvereniging vanwege het 101-jarig bestaan. De gezelligheid stond voorop. Tussen de wedstrijden door was er tijd voor een hapje, drankje en een praatje. Er werden 7 rondes gespeeld. Winnaar werd Hagenaar Talha Majeed met 13 punten. Met 12 punten legde Reza Ghafoerkhan beslag op het zilver en Devanand Orie van Damclub Scheveningen pakte het brons met 11 punten. 4e werd Frans de Smit en 5e Gert-Jan Voois met allebei 10 punten. Beste huisdammer werd Nalinie van IJzendoorn voor Nico Voois en Hesther van Velden. Aan het einde van de gezellige damavond ging iedereen naar huis met een prijs in natura.

Klik hier voor de volledige eindstand

oudere berichtennieuwere berichten