Herman Vroom prolongeert damtitel

Gepubliceerd op: 2019-04-20 10:56:40

Donderdag 11 april stond de laatste ronde van de onderlinge competitie bij de Monsterse Damvereniging op het programma. Koploper Herman Vroom speelde tegen achtervolger Arie Stoorvogel. Al snel verdwenen de schijven van het bord en werd remise overeengekomen, hiermee heeft Herman Vroom zijn damtitel geprolongeerd. Het zilver is voor Arie Stoorvogel. Frans de Smit won van Joop Buurman en stelde hiermee het brons veilig. Joop Buurman eindigde ondanks zijn nederlaag op de derde plaats in de B-groep. John Kolstee stelde zijn tweede plaats in de B-groep veilig door remise te spelen met voorzitter Bert Molenkamp. Jeugdlid Stan van der Meer stond het hele seizoen bovenaan in de B-groep en werd hiermee de terechte winnaar. Op Toernooibase staat de volledige eindstand en de uitslagen per speelronde.

Herman Vroom krijgt de wisselbeker uitgereikt van Bert Molenkamp

Monsterse dammers kampioen!

Gepubliceerd op: 2019-03-01 17:50:35

De Monsterse dammers van het tweede team hebben in de derde klasse van de Zuid-Hollandse Dambond voor een stunt gezorgd door kampioen te worden.

Het kampioensteam!

Als eerste viel de grootste kanshebber op de titel RDC Rijnsburg-3 af, omdat ze verrassend verloren van Scheveningen-2. MDV Monster-2 moest nog twee wedstrijden spelen en stond vier punten en tien bordpunten achter op koploper DOS Delft-2. In en tegen Delft opende Bert Molenkamp de score tegen nestor Jan Schreurs, Edwin van der Meer volgde zijn voorbeeld met een overwinning op Quirine van der Salm en Frans de Smit won van Jan Eekhout. Tot slot speelde Gilles van Winkel remise tegen Wynton Meijer waardoor de eindstand 1-7 werd. De achterstand werd verkleind naar twee punten en DOS Delft-2 was uitgespeeld.

De inhaalwedstrijd tegen het jeugdteam van DEZ Reeuwijk moest met minimaal 5-3 worden gewonnen om kampioen te worden. De wedstrijd begon slecht, nadat Gilles van Winkel al snel verloor van jeugdleider Hans de Knikker, Edwin van der Meer trok de stand gelijk door een overwinning op Lisanne Slappendel en Stan van der Meer zette MDV Monster-2 op een 4-2 voorsprong. Frans de Smit speelde tegen Maaike de Bruin en had aan remise genoeg om het kampioenschap veilig te stellen. De tijd op de klok begon op te raken en de spanning steeg. Frans haalde, tot opluchting van het publiek, de beslissende remise binnen. De Monsterse dammers zijn kampioen geworden met hetzelfde puntenaantal als DOS Delft-2, maar met 1 bordpunt meer.

Eerste sluit seizoen goed af

Gepubliceerd op: 2019-02-17 13:49:04

Het eerste team van de Monsterse Damvereniging heeft het seizoen in de eerste klasse met een positief gevoel afgesloten. Op Valentijnsdag werd in het Dorpshuis 'Het Vrondel' DOS Delft met 7-5 verslagen. Ondanks de winst is het team op de negende en laatste plaats geƫindigd in de eerste klasse van de Zuid-Hollandse Dambond. De teams in deze klasse waren aan elkaar gewaagd en MDV won eenmaal, speelden drie keer remise, verloor drie keer nipt en had een totale offday tegen kampioen VELO Wateringen. Op Toernooibase staat de volledige eindstand en de detailuitslagen.

oudere berichtennieuwere berichten