Stan van der Meer naar WK jeugddammen

Gepubliceerd op: 2018-10-26 09:45:56

De 10-jarige Stan van der Meer uit Monster is van 28 oktober tot en met 3 november in Wit-Rusland om mee te doen aan het jeugdwereldkampioenschap dammen in de categorie welpen. Ter voorbereiding hierop krijgt hij les van bondstrainer van de Koninklijke Nederlandse Dambond en van de veelvoudig jeugdwereldkampioen Martijn van IJzendoorn uit Wateringen. De voorbereiding hierop werpt in de onderlinge competitie van Monsterse Damvereniging al zijn vruchten af. Stan bezet momenteel de vijfde plaats.

Sneldamtoernooi

Gepubliceerd op: 2018-10-18 09:45:45

Damcompetities onderweg

Gepubliceerd op: 2018-10-07 18:09:05

De dammer(ster)s van de Monsterse Damvereniging zijn al een aantal weken bezig. MDV 2 startte de clubcompetitie in de derde klasse uitstekend met een 7-1 overwinning op KDC Katwijk 2. De tweede wedstrijd werd verloren met 3-5 tegen het op papier zwakkere Scheveningen 2. Het eerste van Monster was de eerste speelronde in de eerste klasse vrij. In de tweede speelronde werd het 6-6 tegen KDC Katwijk 1. Donderdag 11 oktober wordt het druk in Dorpshuis ‘Het Vrondel’, want dan komen Den Haag 3 en RDC Rijnsburg 3 op bezoek.

In de onderlinge competitie zijn vier rondes gespeeld en de clubkampioen van 2016-2017, Arie Stoorvogel, staat boven aan gevolgd door, de huidige clubkampioen, Herman Vroom. De altijd degelijk spelende Jan Molhoek vinden we terug op plaats drie. Jeugdlid Stan van der Meer staat zijn mannetje tegen de senioren en vinden we terug op plaats vier. Op plaats vijf, de clubkampioen van 2015-2016, Nico Hoogenraad. De hoogste geklasseerde dammerster is Joke van der Meijden op de zesde plaats. Plaats zeven is voor Patrick Scheffers en de gedeelde achtste plaats is voor Frans de Smit en Jan Bogaard. Hierna volgt een grote groep spelers met een moyenne-score van 1.000. Het seizoen duurt nog lang en er kan nog van alles veranderen.

oudere berichtennieuwere berichten