Talha Majeed beste sneldammer

Gepubliceerd op: 2023-11-26 12:58:45

Donderdag 23 november waren diverse club- en huisdammers afgekomen op het sneldamtoernooi bij de Monsterse Damvereniging vanwege het 101-jarig bestaan. De gezelligheid stond voorop. Tussen de wedstrijden door was er tijd voor een hapje, drankje en een praatje. Er werden 7 rondes gespeeld. Winnaar werd Hagenaar Talha Majeed met 13 punten. Met 12 punten legde Reza Ghafoerkhan beslag op het zilver en Devanand Orie van Damclub Scheveningen pakte het brons met 11 punten. 4e werd Frans de Smit en 5e Gert-Jan Voois met allebei 10 punten. Beste huisdammer werd Nalinie van IJzendoorn voor Nico Voois en Hesther van Velden. Aan het einde van de gezellige damavond ging iedereen naar huis met een prijs in natura.

Klik hier voor de volledige eindstand

Uitnodiging: Sneldammen bij MDV

Gepubliceerd op: 2023-10-18 20:38:03

Dubbele Westlandse Damderby

Gepubliceerd op: 2023-09-23 13:04:46

Afgelopen week stond er een dubbele Westlandse damderby op het programma. MDV-1 (Monster) ging op maandag op bezoek bij Naaldwijk-1. Op donderdag kwam Naaldwijk-2 op bezoek bij MDV-2 in Dorpshuis “Het Vrondel”.

Reza Ghafoerkhan zette MDV-1 op voorsprong door een overwinning op Nico Zwinkels. Edwin Remmerswaal kon zijn goede stand niet verzilveren en moest met remise genoegen nemen tegen Walter de Koning. Frans de Smit haalde een fraaie combinatie uit tegen Hans Bentvelzen. Na de combinatie bleek dat Frans een schijf achter stond, maar hij wist nog knap remise te spelen. Walter Thoen kon niets bereiken tegen de goed spelende Peter Bentvelzen en stelde daarom de remise veilig. Een 3-5 overwinning voor MDV-1.

Bij het tweede zaten remisekoningen Jan Molhoek en Ton van der Ende tegenover elkaar en het werd remise. Parker Richardson speelde een solide partij en behaalde remise tegen Andries Ottevanger. Zijn broertje Porter Richardson wist Danny van der Voort in een 4 om 2 eindspel te verschalken. Hierna stelde vader Menno Kamminga de teamoverwinning (5-3) veilig door remise tegen Geert van Marrewijk. Een goede start voor beide teams van de Monsterse Damvereniging. Later dit seizoen volgt de return.

oudere berichtennieuwere berichten