Uitnodiging: Sneldammen bij MDV

Gepubliceerd op: 2023-10-18 20:38:03

Dubbele Westlandse Damderby

Gepubliceerd op: 2023-09-23 13:04:46

Afgelopen week stond er een dubbele Westlandse damderby op het programma. MDV-1 (Monster) ging op maandag op bezoek bij Naaldwijk-1. Op donderdag kwam Naaldwijk-2 op bezoek bij MDV-2 in Dorpshuis “Het Vrondel”.

Reza Ghafoerkhan zette MDV-1 op voorsprong door een overwinning op Nico Zwinkels. Edwin Remmerswaal kon zijn goede stand niet verzilveren en moest met remise genoegen nemen tegen Walter de Koning. Frans de Smit haalde een fraaie combinatie uit tegen Hans Bentvelzen. Na de combinatie bleek dat Frans een schijf achter stond, maar hij wist nog knap remise te spelen. Walter Thoen kon niets bereiken tegen de goed spelende Peter Bentvelzen en stelde daarom de remise veilig. Een 3-5 overwinning voor MDV-1.

Bij het tweede zaten remisekoningen Jan Molhoek en Ton van der Ende tegenover elkaar en het werd remise. Parker Richardson speelde een solide partij en behaalde remise tegen Andries Ottevanger. Zijn broertje Porter Richardson wist Danny van der Voort in een 4 om 2 eindspel te verschalken. Hierna stelde vader Menno Kamminga de teamoverwinning (5-3) veilig door remise tegen Geert van Marrewijk. Een goede start voor beide teams van de Monsterse Damvereniging. Later dit seizoen volgt de return.

Simultaan Stan van der Meer

Gepubliceerd op: 2023-09-23 12:49:02

Clubkampioen Stan van der Meer trapte het seizoen bij de Monsterse Damvereniging af met een simultaan tegen 23 tegenstanders. In een rap tempo liep hij langs de borden en af en toe stond hij iets langer stil bij een bord. Na z’n 3 uur dammen was de laatste partij afgelopen. Er waren drie tegenstanders die konden winnen van Stan. Dit waren: Piet Rozenboom, Menno Kamminga en Patrick Scheffers. Toevallig zaten ze ook alle drie naast elkaar. Stan wist 13 partijen winnend af te sluiten. In 7 partijen werd een puntendeling, remise, overeengekomen. Totaal een percentage van 71,7%.

oudere berichtennieuwere berichten