Start damseizoen 2023-2024

Gepubliceerd op: 2023-08-20 11:21:35

Op donderdag 7 september begint het damseizoen 2023-2024 voor de Monsterse Damvereniging. Wij hopen u te mogen begroeten in Dorpshuis "Het Vrondel" in Ter Heijde aan Zee. Elk seizoen hebben wij de goed bezochte onderlinge competitie.

Provinciale competitie
In het seizoen 2023-2024 neemt de Monsterse Damvereniging deel aan de provinciale competitie met twee teams. MDV 1 speelt in de eerste klasse. MDV 2 speelt in de derde klasse. Op Toernooibase staat de volledige indeling en het speelschema. Met de onderstaande links kunt u deze eenvoudig en snel zien.

Klik hier voor de eerste klasse (MDV 1)

Klik hier voor de derde klasse (MDV 2)

N.K. dammen voor welpen

Gepubliceerd op: 2023-05-31 19:36:05

Op zaterdag 20 mei heeft Sep Schrijber, nog maar net 8 jaar en een nieuw damtalent van de Monsterse Damvereniging, meegedaan aan het NK dammen voor welpen (t/m 10 jaar) in Nieuwerbrug aan de Rijn. Zijn damtrainer Frans Boers en zijn ouders waren daarbij aanwezig dat was wel nodig om hem te steunen. Sep, die erg nerveus was, liet de eerste partij in gewonnen stand lopen en verloor. De tweede partij ging wat beter en behaalde hij remise, dus de spanning was er een beetje af. Daarna won hij en verloor hij nog een partij voor de pauze. Na de pauze ging het een stuk beter wist hij driemaal achter elkaar te winnen. In deze partijen haalde hij enkele slagzetjes eruit die hij heeft geleerd. Toen stond hij op plaats tien van 34 deelnemers. De laatste ronde speelde hij wel een goede partij, maar zijn tegenstander was sterker en verloor Sep. Door dit resultaat eindigde hij op plaats 15 van de 34 deelnemers. Dat is een heel goede prestatie. Nu gaan we weer volop trainen om volgend jaar bij de top te komen. De damtrainer heeft er alle vertrouwen in.

Succesvol paaseieren sneldamtoernooi

Gepubliceerd op: 2023-04-10 13:54:53

Donderdag 6 april vond in Het Vrondel een gezellig paaseieren sneldamtoernooi plaats. Aan dit toernooi deden naast de eigen volwassen leden ook de jeugdleden, ouders, dammers van omliggende verenigingen en huisdammers mee. Devanand Orie van Damclub Scheveningen won met 13 punten uit 7 wedstrijden. Tweede werd jeugdlid Stan van der Meer met 11 punten en derde werd Arie Stoorvogel met eveneens 11 punten. Niemand ging met lege handen huiswaarts na een gezellige avond.

De volledige eindstand is te vinden op Toernooibase.

oudere berichtennieuwere berichten